Flaske og mad - 4 mdr.

21. marts 2014

Alder:
4 mdr.

Flaske og mad - 4 mdr.

Hej Helen

Så har jeg brug for dit råd igen.

Det er vedr. Sophie, som nu er snart 5 mdr.

Jeg ammer stadig, og vil gerne have hende til at tage flaske og/eller noget mad, så jeg kan komme lidt ud af huset.

Vi har prøvet at give hende Allomin og Nan1 og mit eget mælk i flaske, intet duer. Vi har prøvet med Nuk flaske, Avent og en der er ligesom den sut, hun bruger. Hun har 1 gang drukket af flaske, hvor vi gav hende noget sukkervand, fordi hun ikke havde haft afføring længe. Vi har ikke siden haft held med det. Hun er egentligt ikke uinteresseret i den, vil gerne holde ved den og putte den i munden, men prøver slet ikke på at sutte. Jeg har også prøvet at amme hende, tage hende fra og putte en flaske i munden i stedet (det havde jeg læst kunne være en mulighed). Det gik heller ikke. Far har givet hende flaskerne, det har heller ikke hjulpet. Hvad er det bedste at gøre herfra?

Jeg er begyndt med lidt grød, ris ...

Annonce

... og majs med sveskemos i. Det vil hun heller ikke have. Har højest fået 1 teske i hende, men hun spytter næsten det hele ud igen. Hun vil rigtigt gerne sutte på en agurke-, gulerods- og rød peber stav eller melon, men det bliver hun jo ikke mæt af.

Hvis bare jeg kunne komme videre enten med mad eller flaske, for vi har to større børn, som jeg også gerne vil ud med. Og far tager gerne Sophie alene, men det er jo ikke nemt.

En sidste ting. Fra hun blev født, havde hun afføring hver eneste dag. For ca 4 uger siden var det så, at der pludseligt gik 10 dage. Så kom der meget dagen efter vi gav hende sukkervand. Så blev hun syg en uge, hvor det blev normalt igen. Nu er der gået 12 dage uden afføring, kun en lille, lille klat er der kommet. Hun virker ikke til at have ondt i maven. Men er det virkeligt sundt og hvor længe må der gå? Hvorfor skifter det så pludseligt?

På forhånd tak for dit svar

Med venlig hilsen
Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"