Brev:
Flaske og mad - 4 mdr.
21. marts 2014
Alder:
4 mdr.
Flaske og mad - 4 mdr.
Hej Helen
Så har jeg brug for dit råd igen.
Det er vedr. Sophie, som nu er snart 5 mdr.
Jeg ammer stadig, og vil gerne have hende til at tage flaske og/eller noget mad, så jeg kan komme lidt ud af huset.
Vi har prøvet at give hende Allomin og Nan1 og mit eget mælk i flaske, intet duer. Vi har prøvet med Nuk flaske, Avent og en der er ligesom den sut, hun bruger. Hun har 1 gang drukket af flaske, hvor vi gav hende noget sukkervand, fordi hun ikke havde haft afføring længe. Vi har ikke siden haft held med det. Hun er egentligt ikke uinteresseret i den, vil gerne holde ved den og putte den i munden, men prøver slet ikke på at sutte. Jeg har også prøvet at amme hende, tage hende fra og putte en flaske i munden i stedet (det havde jeg læst kunne være en mulighed). Det gik heller ikke. Far har givet hende flaskerne, det har heller ikke hjulpet. Hvad er det bedste at gøre herfra?
Jeg er begyndt med lidt grød, ris og majs med sveskemos i. Det vil hun heller ikke have. Har højest fået 1 teske i hende, men hun spytter næsten det hele ud igen. Hun vil rigtigt gerne sutte på en agurke-, gulerods- og rød peber stav eller melon, men det bliver hun jo ikke mæt af.
Hvis bare jeg kunne komme videre enten med mad eller flaske, for vi har to større børn, som jeg også gerne vil ud med. Og far tager gerne Sophie alene, men det er jo ikke nemt.
En sidste ting. Fra hun blev født, havde hun afføring hver eneste dag. For ca 4 uger siden var det så, at der pludseligt gik 10 dage. Så kom der meget dagen efter vi gav hende sukkervand. Så blev hun syg en uge, hvor det blev normalt igen. Nu er der gået 12 dage uden afføring, kun en lille, lille klat er der kommet. Hun virker ikke til at have ondt i maven. Men er det virkeligt sundt og hvor længe må der gå? Hvorfor skifter det så pludseligt?
På forhånd tak for dit svar
Med venlig hilsen
Line